World tour 2015

World tour 2015

perjantai 3. heinäkuuta 2015

Vancouver, pakkailua ja väliarviointia

30.6.2015
Viimeinen päivä Pohjois-Amerikassa. Tiistaiaamuna Pacific Motorsportiin ostamaan palveluita ja tavaraa. Pyörän kuljetusalusta, sellainen metallinen, missä uudet pyörät tulee ja 4 kpl räikkäliinaa sekä 1h töitä, yhteensä  350 cad. Ihan vaan tiedoksi, että 2h työtä on servicen minimiaika, mitä veloittavat. Ihanan kallista. Sitten kysyin huoltopäälliköltä, kun pyörä oli nipussa, että voisiko hän soittaa kuljetusyhtiölle, että pyörä on hakukunnossa. Se oli kuulemma mun homma ja lisäksi puhelimen käytöstä olisivat veloittaneet. Sain sitten yhdeltä kaverilta puhelimen lainaksi, jotta sain soitettua. Itse kuitenkin irroitin pleksin ja akun navat. No, annoin kyllä palautetta Lei Logistigsin Gregille. Pyörän kuljetus lentokentälle ja minä siinä samalla kuorma-auton kyydillä maksoi 20 cad. Se oli halpaa.
Jatkettiin sitten Lein varastossa tiivistämistä ja hyvin onnistuttiin. Ainoastaan paino meni hiukan arviosta yli, kun laukut olivat tavaraa täynnä ja alustan päällä.
Muuten kyllä täällä Kanadan päässä logistiikka toimi ja paikat oli helppoja löytää. Itse vaan täytyy tietää, miten se prosessi toimii.




 
Iltapäivällä lähdin vielä Vancouveriin kävelemään ja katsomaan hiukan keskustaa. Vancouverin keskusta on vanhan ja uuden sekoitus. Vanhalla osalla istuskelin yhdessä kuppilassa ja katselin turistien singahtelua ja köyhien kerjäämistä. On se aika surkeata.
Siinä satamassa oli lentovenesatama ja liikennettä oli kuin Helsinki-Vantaalla. Jatkuvasti koneita nousi ja laski.
Pacificilla kuulin, että Vancouverin ympäristö olisi jossain topviitosessa maailmassa mp-kuskien suosiossa. Taitaa olla hiukan kotiinpäin vetoa, mutta hienoja vuoristoteitä kyllä löytyy.
Keskiviikkona 1.7. jatkuu matka Aasiaan, Etelä-Koreaan..





Hieman väliarviointia mukanaolevista varusteista ja muusta:

Nyt on ajettu 16tkm kokonaismatkaa, Pohjois-Amerikassa n.14tkm.
Varusteista:
Käytetty 10" läppäri on ollut hyvä hankinta, pieni ja kiva kirjoittaa, tallettaa kuvia ja videoita. Akku kestää yllättävän hyvin. Ipad on ihan ehdoton. Sillä on helppo ja nopeaa ottaa nettiyhteyttä. Gopro käsikamerana on hyvä. Tietty siinä voisi olla myös minivideokamera.
Mobius-kamera kiinteänä pyörässä on todella hyvä. Siitä saa hienoa ajovideota. Kahden tunnin kierto on oikein hyvä ja 5 minuutin pätkät on mukavia tallettaa. Videon laatu on loppujen lopuksi ihan hyvää. Kamera on huomaattomassa paikassa. Itse tehty kotelo on vesitiivis ja pleksi linssin suojana edessä on hyvin kestänyt.
Rukan Päijänne-puku on todella mukava ja miellyttävä käyttää. Etupuolella olevia ja kylkituuletusaukkoja pystyy käyttämään myös ajaessa. Puku toimii oikein hyvin myös kuumissa oloissa ja sitä on myös tullut testattua. Missään tapauksessa ei puku kiristä ja takerru hikiseenkään ihoon. Kylmässä on lämmin ja puvun saa hyvin tiiviiksi, ei vedä ja lisäkaulus antaa hyvän lisän, ettei tarvitse ylimääräisiä puffia. Lisäksi puku on hyvännäköinen. Paikoissa, jossa olen ollut muiden motoristien kanssa tekemisissä, niin ovat olleet kiinnostuneet ja kehuneet. Kuumissa olosuhteissa laitan ennemmin tämän ajopuvun kuin farkut. Magneettisuljettavat läpät ovat oikein käytännölliset ja helpot käyttää.
Arain kypärä Tour X3 on hyvä ja viileä. Siinä on hyvät tuuletusaukot ja pää pysyy viileänä. Ainoastaan pyörän korkea pleksi ja Arain lippa eivät toimi yhteen, vaan aiheutuu melua. Lippa on muuten hyvä ja sopivan pitkä.
Alpinestarin msx 3 ovat oikeat ajohanskat, kevyet ja viileät.
Alpinestarin Durbin goretex-saapaat pitävät todella hyvin vettä ja ovat oikein lämpimät.
Pyörä KTM 990 Adventure:
Korkea pleksi on hyvä, mutta ei toimi Arain lipan kanssa. Lippa estää kyllä hyvin veden tuloa kypärän visiiriin.
Alumiinivahvistetut käsisuojat ovat hyvät ja estävät, jos sattuisi pyörän kippaamaan, etteivät mene kahvat poikki.
Ilmansuodatin on Rottwailerin vaahtomuovinen ja sitä ei tarvitse pestä eikä vaihtaa. Minulla on kyllä vielä leipurinmyssy extrana ja se on helppo vaihtaa.
Tangon korotuspalat ovat minulle oikein hyvät.
KTM:llä,  kun ajaa ns. alhaisilla oktaaneilla (85-91), niin pitää ottaa "muutosjohto auki". Siinä on niin selvä ero käyntiin ja polttoaineen kulutukseen.
Pehmeät Ortlieben sivulaukut (kiitos TK-K) ovat helpot käyttää ja laajentaa eivätkä tule liikaa ulos sivusuunnassa pyörästä.
Kappan päältätäytettävä pehmeä laukku takapenkillä on helppo ja hyvä käyttää myös lentolaukkuna.
Renkaana takana oli Continentalin roadattack 2. Se oli oikein hyvä. Kilometrejä kertyi n.13tkm ja vielä olisi ajanut 3-4 tkm.
Edessä renkaana oli Mitas E11. Se oli hyvä myös, kilometrejä tuli 16tkm ja se oli loppu.
Ketjut kestivät 25tkm ja ne vaihdettiin jo Salt lake cityssä.
Navi on Garmin 550, vanha ja hyvä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti