22.7-23.7. Achinsk
Yö meni kuulostellessa pulttipyssyn vinkunaa. Tuntui, että koko yön joku
vaihtoi renkaita. Aamulla siitä sitten kamat päälle ja ravintolaan aamupalalle. Riisipuuroa
oli tänä aamuna tarjolla ja kahvia ja leipää, 111rub. Aamupalaa syödessä alkoi sade. Laitoin ravintolan eteisessä vuoret pukuun paikalleen
ja otin uusintastartin.
Tie oli oikein hyvää, muutamaa työmaata lukuunottamatta. Muutama sadekuuro tuli ja muutaman rajumman odottelin bussipysäkillä, että menevät pois alta. Liki Novosobirskiä oli kolme isoa työmaata ja pitkät autojonot.Näillä venäläisillä on ihme tapa ajaa tällaisissa ruuhkissa. Jos on jono, mikä seisoo, niin ohi mennään silti. Ilmeisesti sillä ajatuksella, että minun täytyy olla ensimmäinen. Tällä tyylillä liikenne sumputtuu, kun on tie täynnä autoja jonossa, vastaantulijoita ja ohittajia, kummastakin suunnasta.
Liikennekulttuurista paras esimerkki oli tänään vanhempi herrasmies Honda CRV:llä. Olin ohittamassa rekkaa, niin hän tuli siihen kolmanneksi mun rinnalle! Ei totta vie! Minä polkaisin kotkasta pari pienempää ja pois tilanteesta. Ihan crazy. Sillä oli ihan juuri se paikallisten ajoasento: kaksin käsin ratin yläosasta kiinni hurjalla rutistuksella ja selkä 20 cm irti selkänojasta.
Ennen Novosibirskiä oli rekka (Kenwood) työntänyt Samaran takamerkin kiinni kuljettajan selkänojaan. Oli hassun näköinen Samara.
Hotelli löytyi kaupungin laitamilta ja kotka pääsi kaupan eteiseen tuulikaappiin yöksi, josta kuvia alla. Kaveri kysyi, haluanko jättää pyörän ulos vai ajaa sen sisälle. Vastasin tietenkin, että sisälle ja eikun portaat ylös ja tuulikaappiin. Rakennuksessa oli kauppa alakerrassa ja kolmisen kerrosta majoitustiloja yläpuolella. Aamulla jatkan kohti uusia seikkailuja ja Omskia.
Tasoristeys suojattu kunnolla |
KTM kaupan eteisessä |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti