World tour 2015

keskiviikko 15. heinäkuuta 2015

Donghae ja suomalaisia Koreassa

11.7. Aamulla heräilin Gangneungista hotellista. Ju ja ravintoloitsija lähtivät jo klo 7 ajelemaan kohti Gyoengjota. Aamulla klo 10 menin hippie-coffeeseen. Siinä aika kului jutellen ja syöden.
klo 14 Leong tuli 1200 GS Bemarillaan ja lähdettiin ajelemaan kohti Donghaeta. Me ajelimme pitkin rantaa, joka on varustettu piikkilanka-aidalla ja vartiotorneilla. Iltaisin rannat suljetaan ja sinne ei ole kellään asiaa. Donghaessa on hauska hotelli, joka on entinen toimiva laiva, joka on nostettu mäelle ja tehty siitä hotelli. Näkyy noissa kuvissa alla. Ja näkyi muuten kauas ajellessamme rantaa pitkin kohti kaupunkia. Menimme satamaan katsomaan, mistä laiva lähtee seuraavana päivänä. Samalla paikalle ilmestyi myös miss Bora ja suomalainen Jyrki. Jyrkiin olin tutustunut 'suomalaiset koreassa' -facebookryhmän kautta (Finns in Korea). Kiitos myös Suokon Matille, joka antoi vinkin tästä ryhmästä jo Amerikassa.
Ajeltiiin kahville keskustaan ja siitä hetken päästä Leong lähti ja Bora myös. Me Jyrkin kanssa ajelimme majapaikkaan eli menin Antin luo, joka on Jyrkin työkaveri. Antilla oli tyhjä huone, johon sain majoittua. Pyykit pesuun ja mars grillijuhliin. Suomalaiset olivat järkänneet sen minua varten. Kivaa oli ja myös olutta. Sekä paljon syötävää. Sain myös eväspussin, jossa oli loppumatkaksi monenlaista, suomalaista, tuttua syötävää.
Aamulla sitten satamaan, jossa kaikki oli hyvin järjestetty. Kiitos taas Korean agentilleni Wendi Choille. Pyörä piti työntää tullaukseen ja sitten vaan odottelua. Klo 14 laiva lähti kohti Vladivostokkia.
Kiitos vielä kaikille suomalaisille, erityisesti Jyrkille ja Antille. Eväät olivat hyvät ja maittavat.

Laivasta tehty hotelli taustalla

Matkakaverini Leong

Etelä-Korean rantaa

Rantaa piikkilanka-aidalla

Vartiotorni rannassa

Laivan lähtöpaikka varmistettuna

Rukiinen muna-anjovisleipä suomalaisittain

Finns in Korea ja bbq-ilta

Pyörän tullauspaikka, pyörä piti työntää sisälle