World tour 2015

keskiviikko 8. heinäkuuta 2015

Korean niemimaata opastettuna

Maanantaina aamulla kävin Jun kanssa paikallisessa mp-korjaamossa, joka sattui olemaan myös KTM- korjaamo, hakemassa ketjurasvaa. Sieltä, kun tultiin, oltiin moristiporukoiden kanssa syömässä. Kyllä nämä pitävät hyvää huolta ja katsovat, että viihdyn.
Iltapäivällä käytiin Miss Boran kanssa katsomassa nähtävyyksiä vanhassa pääkaupungissa. Ja katsottavaa kyllä riittää. Tiistaina aamulla lähdettiin Jun kanssa ajelemaan kohti rantaa ja etelää, tarkoituksena oli mennä Jirisan vuorelle.
Ulsan nurkilla ajettiin sinisen Adventure-kotkan ohi. Hetken matkan päässä, kun seisoimme tien reunassa, niin kotari pelmahtaa paikalle. Kaveri selittää suu vaahdossa, että oli saanut viestin kaveriltaan, sieltä, mistä kävin ketjurasvaa ostamassa, että hänen luonaan kävi suomalainen kaveri kotarilla. Ja nyt me ajoimme vastaan! Hän halusi jutella ja kutsui vierailemaan Seouliin hänen luokseen, kun sinne päin mennään.
Yangsanissa käytiin Jun kotona, josta hän otti toisen pyörän ja vaihtovaatteita. Hän aikoo olla oppaani koko viikon. Oikein mukava nuorimies.
Yangsanista ajeltiin niin monen mutkan kautta, etten ikinä itse osaisi mennä sellaisia reittejä. Oli muuten tämän reissun ensimmäinen kokonainen sadepäivä!. Tultiin illan suussa Sinan -Myeon nimiseen kylään, josta löydettiin ihan käypä motelli. Illalla käytiin syömässä korean BBQ-kanaa läheisessä kuppilassa.
Aamulla ajettiin takaisin Jinju kylään, jossa oli Jun joku kaveri. Hänen kanssaan käytiin korealaisella aamiaisella ja Starbucksissa kahvilla,
Sieltä sitten katsastamaan Jirisan vuoren luonnonpuistoaluetta. Keli oli vaan huono ja vesisateinen ja pilvet tosi alhaalla. Maisemia ei paljoa näkynyt. Tiet oli tosi kivoja ja mutkaisia. Täällä käytetään jotain punaista maalia sisäkurvissa huomiovärityksenä. Se on sateessa ikävän liukkaan tuntuinen.
Alaspäin tullessa oli muutama oho-tilannne, kun tuntui, että pyörä vaan luistaa.
Jeonju kaupunkiin, kun tultiin, käytiin taas syömässä. Tämä on tosi iso perinteinen korealainen kaupunki .
Laitamilla on iso huvittelukeskus, jossa on paljon motelleja, joita korealaiset tykkää käyttää.
Hotelli maksaa 121000 wonia aamupalalla ja motelli 50 000 won ilman aamupalaa kahdelta hengeltä.